Racconti Italiani

RACCONTI ITALIANI ONLINE - RIO - RACCOLTA DI POESIE MODERNE IN LINEA - MARCELLO MOSCHEN


DORA MARKUS AND HER ACTORSMany winters have passed with a general sensation: in biographies one can see devils hung out on clotheslines in the courtyard: their insane joy caresses gray hair: Dora Markus on a plain day played the piano with existential subtlety.Viennese children with gibus hats and silk scarves lived along blooming embankments and delicate downfalls: the skater slips between those trifles stirring the objects of his propriety. The mind seeks images at random: I would not like them to describe themselves.All afternoon we sailed through a European rite: the air strikes an empty zone and traces around the shapes a light that is metaphysical and a little tipsy.The theatrical shoemaker replies that in order to live we are used: he applauds the Provencal poets, he led them this far through delicate periphrases. Because of the continuity of the species roses have neither beginning nor end: a saxophone burns in the country where no work is explicable: one speaks trying not to make the alphabet squeak: her hair is a clique,it glows at the center of the earth.She had to confront much stronger enemies.And the outline of a cloud grazes the pavement: between nostalgia and experience a woman in a cafe is a simple idea: she lights the Christmas candies with yellowed hair: her house knew the avant-garde but the claque of a winter's tale rendered its violence exact.Her face had appeared among great mansions: now she looks at the clothes on the chairs, there are days lean as storms which leave nothing intact: perhaps the biography fades with a particular name, and with the eyes' magic the sequence of a syllogism is reflected in the shadow on the window pane.Amid an outgrowth of green branches Elizabethan poets sing: we are at the origins of light, the wind's error compels a religious awareness, the roots grow like tongues that put on their best clothes. The flowers are actors that meditate a difficult part they grow through strange visions and among light spaces life becomes a sign of malice: they arrive at the threshold of a laboratory where the moon lends the preferred sign.With the lean detachment from the part the wind houses the emigrants. If writing is the sign that they had thoughtno one can ask poetry to be like that sign. A mirror fogs reflects false angles, before building an argument one thinks oneself horrible or mad. The actors perform with new quotations, the doors to the stairs creak and in puddles the noon sun shines. KAFKA A BOLOGNAAbbiamo camminato per tutta la città per sapere dove risiede l'inganno: la stagione si apre con una polemica contro gli stoici e il giorno è contro quegli argomenti: il nome che durava sino al confine con la pioggia esprime con grandezza di stile una vicenda conosciuta da tutti.Di tutte le soluzioni vi sono scarse tracce, la parte superiore dell'esistenza non ci appartiene: l'albatros senza nuvole è una macchina con semplici regole, gioca con l'upupa a inceppare il passato.Ho visto inverni precedenti sfuggire a questo scopo: salivano lungo solitudini involontarie tracciando linee sopra coni d'erba. Non si puo recepire altro di nuovo: il suo alter ego in questa proiezione trasforma il bosco in una zona culturale: fra i gesti della notte un esercizio di virtu è narrabile con medie parole: vengono le rondini a visitare il corpo di Kafka. Non aveva mai pensato che la storia potesse essere diversa.Per un sistema di errori i destinatari riassumono questa macchinanel linguaggio di una fabbrica: gli oggetti futuristi si devono adulare o spegnere. Assorti in una credenza popolare alcuni scienziati raffigurano la società con i fili della memoria: cercano di tenerla assieme ma la sua vocazione è disgregarsi. Fissa il suo gioca con astuzia mentre un filo di luce cade sulle foglie.Offre motivo di ripensamento un programma con giornate di negligenza: la folla lucente ha un piede nell'ombra, quelli che parlano di lei diventano raffiche di un'epoca: la pretesa degli sradicati sfocia nel mito e un doppio filare fa dondolare le sedie nel tinello. Il chierico cammina fra dialettica e struttura: scuote i rami al tramonto, non sa che il nulla è un sillogismo: e una coppia insidiosa conduce una idea centrale ad un carro barocco: a causa della sua solitudine vive solo due volte.La lontananza nasconde quei moventi, i difetti agiscono nell'aria, aveva concepito un disegno importante ne ha visto svanire le intenzioni.