Wrnzla

Ascari: I Leoni d' Eritrea. Coraggio, Fedeltà, Onore. Tributo al Valore degli Ascari Eritrei.

 

ONLINE TRANSLATOR

            

 
 

L'Ascaro del cimitero d'Asmara.

Sessant’anni fa gli avevano dato una divisa kaki, il moschetto ‘91, un tarbush rosso fiammante calcato in testa, tanto poco marziale da sembrare uscito dal magazzino di un trovarobe.
Ha giurato in nome di un’Italia che non esiste più, per un re che è ormai da un pezzo sui libri di storia. Ma non importa: perché la fedeltà è un nodo strano, contorto, indecifrabile. Adesso il vecchio Ghelssechidam è curvato dalla mano del tempo......

Segue >>>

 

ULTIME VISITE AL BLOG

bobgemdota.graziamicropenmoripietro2009andy.francomarualdozofedemanuntamassimoibbol08071902elios267calemi0chiottobefinazzerfedericobiondi90Matridham
 
 
 

 

AREA PERSONALE

 

 

ARCHIVIO MESSAGGI

 
 << Dicembre 2017 >> 
 
LuMaMeGiVeSaDo
 
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
 
 

 

 


 
RSS (Really simple syndication) Feed Atom
 

 

« Guerra d' Etiopia. Sanz...Controstoria. Etiopia tr... »

Controstoria. Etiopia tra miti leggende ...... e finzione.

Post n°277 pubblicato il 08 Ottobre 2009 da wrnzla

Controstoria. Etiopia tra miti, leggende......e finzione. Etiopia (ed Eritrea) una nazione un popolo. Schiavismo in etiopia.

Excerpt from the Book: Fight and integration.
Author: Mekuria Bulcha.
Scandinavian Institute of African Studies, Uppsala.

Ref. Sh.34/Sh.35 only.

---- Quote

Abyssinian rules usually justify the conquest in terms of reinstitution of Abyssinia's old frontiers or the unification of Ethiopia. Lately some ethiopian writers and politicians have added anti-imperialism, or attempt to forestall imperialist advances in the Horn of Africa, to the list of motives for conquest of the south (Teshome Kebede, 1982). It is maintained that Abyssinian conquest and annexation of adjacent territories during the Scramble of Africa was a "feudal expansion" and not a colonial undertaking. The underdeveloped state of the abyssinian forces of production at that time of conquest is cited as supportive argument . Regarding the development of productive forces it is argued that colonialism is and can only be a product of capitalism, and that "a colonial relationship does not and cannot possibly exist between the conquered and the conqueror of the Ethiopian empire". This assumption tends also to erroneously relate colonialism with the race and the colour and posit that Abyssinian who are Africans and black cannot be colonialist.....

The fallacy of the arguments
None of these argument in defence of conquests finds concrete validity when the historical relation between Abyssinia and the conquered territories, the linkage between the Abyssinian conquest and expansionism and imperialism and the treatment of the subjects peoples under the rule of Abyssinian, mainly Amhara, conquerors are critIcally examinated.
The reinstitution of the lost territories and the unification argument lacks of validity for several reasons. As we have already mentioned the Abyssinian were not in control of the south until the end of 19th century. They had only sporadic contacts with some of Sidama kings and had extracted occasional tributes from theme, but sustained Abyssinian control over whole area lack of valid historical support.
Hence of "unification" is not found a plausible argument since it si not possible to unify or talk about the unification of a country that did not exist before. The name Ethiopia, which was taken from the Bible where it is referred to black peoples and not a specific region or nation, come into common use only after the end of World War II. Before that its use in reference to Abyssinia or part of Horn of Africa had been inconsistent and rare.
In addition, it is very difficult to conceive of treatment of the local population by the conquerors as an act of unification. As we shall see in a later section the inhabitants of the conquered territories were subjected to the characteristic colonial treatment: they were sold as slaves and exploited as gabbar or serfs.....

----- Unquote

L' Espansionismo Abissinio e l'Impero d'Etiopia.

L' Abissinia e l'Impero d'Etiopia.

Click to Enlarge

Fase 1- Abissinia, confini storici nel 1883.
Fase 2- Conquiste territoriali dal 1883 al 1890.
Fase 3- Conquiste territoriali dal 1895 al 1900.
Fase 4- Conquiste territoriali dal 1900 al 1909.
Fase 5- Conquiste territoriali dal 1909 al 1935.

Cronologia Occupazioni Territoriali Abissine. 1886 le popolazioni del Limmu, del Guma e del Ghera, nel 1887 il Guraghiè e l'Emirato di Harrar, nel 1889 il Combatta, nel 1890 il Giangere e il Paese dei Leca-Galla, nel 1893 il Regno di Uolamo, i Galla Tulama e il Sidamo, nel 1894 l'Imi e l'Ogaden. nel 1897 il Regno del Caffa, il Conso, il Burgi, il Jambo e il Ghimirà, nel 1899 i Galla Borana, i Beni Sciangul, il Paese dei Gunza e dei Gubba, nel 1900 le popolazioni nilotiche del sud-ovest verso i laghi equatoriali, nel 1909 il Sultanato del Teru, il Sultanato del Biru e il Sultanato degli Aussa, e infine, precisamente nell'anno ginevrino 1935, il Sultanato del Gimma.

 
 
 
Vai alla Home Page del blog
 
 

INFO


Un blog di: wrnzla
Data di creazione: 27/05/2005
 

 
   Agli Ascari d'Eritrea 

- Perchè viva il ricordo degli Ascari d'Eritrea caduti per l'Italia in terra d'Africa.
- Due Medaglie d'Oro al Valor Militare alla bandiera al corpo Truppe Indigene d'Eritrea.
- Due Medaglie d'Oro al Valor Militare al gagliardetto dei IV Battaglione Eritreo Toselli.

 

 

Mohammed Ibrahim Farag

Medaglia d'oro al Valor Militare alla Memoria.

Unatù Endisciau 

Medaglia d'oro al Valor Militare alla Memoria.

 

QUESTA LA MIA STORIA

.... Racconterà di un tempo.... forse per pochi anni, forse per pochi mesi o pochi giorni, fosse stato anche per pochi istanti in cui noi, italiani ed eritrei, fummo fratelli. .....perchè CORAGGIO, FEDELTA' e ONORE più dei legami di sangue affratellano.....
Segue >>>

 

FLICKR GALLERIES SLIDESHOW

 

CERCA IN QUESTO BLOG

  Trova
 

 

A DETTA DEGLI ASCARI....

...Dunque tu vuoi essere ascari, o figlio, ed io ti dico che tutto, per l'ascari, è lo Zabet, l'ufficiale.
Lo zabet inglese sa il coraggio e la giustizia, non disturba le donne e ti tratta come un cavallo.
Lo zabet turco sa il coraggio, non sa la giustizia, disturba le donne e ti tratta come un somaro.
Lo zabet egiziano non sa il coraggio e neppure la giustizia, disturba le donne e ti tratta come un capretto da macello.
Lo zabet italiano sa il coraggio e la giustizia, qualche volta disturba le donne e ti tratta come un uomo...."

(da Ascari K7 - Paolo Caccia Dominioni)

 
 
 
 

 
 
 
RSS (Really simple syndication) Feed Atom
 

free counters

 

ASCARI A ROMA 1937

 

DISCLAIMER

You are prohibited from posting, transmitting, linking or utilize in any other form the contents relevant to the WRNZLA/BLOG/WEBSITE for offensive purposes including, but is not limited to, sexual comments, jokes or images, racial slurs, gender-specific comments, or any comments, jokes or images that would offend someone on the basis of his or her race, color, religion, sex, age, national origin or ancestry, physical or mental disability, veteran status, as well as any other category protected by local, state, national or international law or regulation.